گردش آب در پکیج و رادیاتورها دقیقاً مانند گردش خون ماست. هرچه این گردش بهتر و دقیق‌تر حرکت کند و از مبدا به مقصد و از مقصد مجدداً به مبدا برسد، سلامت رادیاتورها و پکیج مانند سلامت قلب و رگ‌ها تضمین می‌شود. گردش خون کم و گردش خون با شدت بالا هر دو مضر است و نیاز به پیگیری و درمان دارد. در پکیج هم همین گونه است گاهی با یک حرکت ساده مثل باز کردن پیچ، فشار تنظیم می‌شود و گاهی باید از متخصص برای درمان قطعی کمک گرفت.

علت تغییر رنگ آب رادیاتور پکیج - دلیل آب قرمز یا سیاه در رادیاتور

علت تغییر رنگ آب پکیج رادیاتور چیست؟

اگر حس می‌کنید که رادیاتورها گرمای لازم را ندارند یا در حین شست‌و‌شو رادیات‌ها آب سیاه یا قرمز مشاهده کردید، بهترین کار تماس با شماره زیر برای اعزام کارشناس است، زیرا رسوب زیادی در مدار وجود دارد که همین موضوع باعث کند شدن عملکرد دستگاه و شوفاژ‌ها می‌شود.

علت تغییر رنگ آب رادیاتور پکیج - دلیل آب قرمز یا سیاه در رادیاتور

علت قرمز شدن آب رادیاتور پکیج چیست؟

تغییر رنگ به معنای خوردگی است. اگر رنگ مایل به قرمز و یا قرمز کمرنگ باشد، نشان دهنده وجود رسوب است و خوردگی فعال در مدار وجود دارد و با هواگیری هم برطرف نخواهد شد و فقط از طریق شستشو مدار که از زیر پکیج اقدام می‌شود برطرف و رفع می‌گردد و یا باز شدن و شسته شدن اختصاصی همان رادیاتوری که رنگ قرمز دارد و رسوب گرفته است.

علت تغییر رنگ آب رادیاتور پکیج - دلیل آب قرمز یا سیاه در رادیاتور

رادیاتورهای پره‌ای از جنس آلومینیوم هستند و گردش آب در مدار به مرور باعث حرکت رسوب می‌شود و این رسوب‌ها به مرور باعث تغییر رنگ آب به رنگ قرمز خواهد شد. چرخش آب و رسوب‌ها بایکدیگر در مدار باعث می‌شود که در مقصد نهایی آنها که مبدل‌ها باشند، رسوب ها نشت کرده و در آن مکان تجمع کنند. خرابی مبدل‌ها از نشانه‌های وجود رسوب می‌تواند باشد.

راهکار) اسید شوی تک به تک رادیاتورها و یا شستشوی کامل مدار و در انتها نصب صافی در مسیر برگشت آب.

◀ 📞 کلیک کنید تا تماس بگیرید▶

علت سیاه شدن آب رادیاتور پکیج چیست؟

اگر ذرات سیاه رنگی در آب وجود داشته باشد، به احتمال زیاد این ذرات مگنتیک (ذراتی که جذب آهن ربا می‌شوند) هستند. از آنجایی که این مرحله‌نهایی خوردگی است، رسوبات بزرگی را می‌توان در داخل سیستم چرخش پکیج انتظار داشت.

علت تغییر رنگ آب رادیاتور پکیج - دلیل آب قرمز یا سیاه در رادیاتور

رادیاتورهای پنلی از جنس فولاد هستند و در مرور زمان از خود براده‌آهن پس می‌دهند که این براده‌ها در حین چرخش آب در کل مدار به حرکت درخواهند آمد. تغییر رنگ آب پکیج به سیاه اولین اتفاق است و خرابی پمپ پکیج آخرین نشانه وجود براده است.

راهکار) در رادیاتورهای پنلی صافی‌های معمولی کارساز نیست و باید صافی‌های مغناطیسی نصب شود.

علت تغییر رنگ آب رادیاتور پکیج - دلیل آب قرمز یا سیاه در رادیاتور

اگر آب زلال بود…

زلال و یکدست بودن آب به معنای این است که سیستم عاری از خوردگی فعال است اما احتمال وقوع خوردگی در گذشته همچنان به قوت خود پابرجاست زیرا ممکن است میزان چرخش و گردش و شدت چرخش برای به حرکت درآوردن ذرات و رسوب کافی نباشد.

نمایندگی جنوب تهران نمایندگی غرب تهران نمایندگی شرق تهران نمایندگی شمال تهران
۰۹۱۲۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳ ۰۹۱۰۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *