ترموستات قطعه‌ای کوچک است که بر روی داغ‌ترین نقطه پکیج که مبدل اصلی است، نصب می‌شود. دلیل نصب و حضور ترموستات در نزدیکی مبدل، کنترل دما است. اگر به هر دلیلی گردش آب به صورت صحیح انجام نشود و یا دما از حد تنظیم و تعیین شده افزایش پیدا کند ترموستات وارد عمل خواهد شد.

دلایل فعال شدن ترموستات در پکیج ایران رادیاتور چیست؟

  1. خرابی پمپ
  2. عملکرد ضعیف پمپ
  3. افزایش دما در دستگاه
  4. خرابی ترمیستورها NTC
  5. عدم تنظیم شعله کوتاه و بلند
  6. عدم فعالیت صحیح شیر موتوری
  7. وجود رسوب خیلی زیاد در مبدل ها
  8. کیپ بودن مبدل اصلی و مبدل ثانویه
  9. اشکال در گردش کامل آب در سیستم
  10. خرابی فلوسوئیچ یا فلومتر با فلورگلاتور

ترموستات پکیج ایران رادیاتور دلایل خرابی ترموستات + تعمیر در محل

خرابی ترموستات

این قطعه از کیفیت بالایی برخوردار است و عموما بسیار دیر خراب می‌شود و در موارد بسیار کم دیده شده که این قطعه آسیب دیده باشد و تعویض آن ضرورت پیدا کند.

ترموستات چگونه کار می‌کند؟

اگر به هر دلیل پمپ پکیج کار نکند، دما زیاد می شود. در این حالت احتمال آسیب دیدن قطعات درونی زیاد است و آب شدن قطعات هم دور از انتظار نیست. ترموستات در این لحظات به محض افزایش دما وارد عمل خواهد شد.

اگر شیرموتوری به خوبی عمل نکند و گرما یکطرفه بالا برود، یعنی راه برای حرکت آب به سمت شوفاژ یا آب گرم مصرفی باز نباشد. در این شرایط دما دستگاه افزایش پیدا می‌کند که اگر بعد از گذشت چند ثانیه این چرخش به صورت عادی خود بازنگشت ترموستات عمل خواهد کرد.

ترموستات پکیج ایران رادیاتور دلایل خرابی ترموستات + تعمیر در محل

اگر ترمیستورها NTC خراب باشند و دما را اشتباه به برد اصلی اعلام کنند. در این حالت شعله با گذر از دما تعیین شده همچنان روشن است و خاموش نمی‌شود و عملیات خنک‌کردن دما آب صورت نمی‌گیرد. پس ترموستات باید وارد کار شود. دما آب شوفاژ و آب گرم مصرفی توسط کارشناس در دستگاه تنظیم می‌شود و اگر دما آب از مقدار مشخص شده تجاوز کند، هنگام شروع به کار ترموستات است.

با توجه به مثال‌های بیان شده، حتما به خوبی متوجه شدید که ترموستات دائما در حال چک و بررسی دما آب و محیط مبدل است و در صورت حس‌کردن کوچکترین تغییرات وارد عمل می‌شود. عمر ترموستات زیاد و دقت عمل آن بالا است.

نمایندگی جنوب تهران نمایندگی غرب تهران نمایندگی شرق تهران نمایندگی شمال تهران
۰۹۱۲۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳ ۰۹۱۰۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *