در زندگی با حوادث ناخوشایندی روبرو می‌شویم که مطابق میل و خواسته ما نیست و جوش می‌آوریم!! این جوش آوردن خیلی خطر دارد و فشار زیادی را به سیستم عصبی و هسته مرکزی بدن که کنترل اعصاب را دارد، وارد می‌شود. این را گفتیم که بدانید اتفاقی کاملا طبیعی است! و در تمام انسان‌ها، تمام ماشین‌ها و دستگاه‌های مختلف این فرآیند جوش آوردن یکسان است ولی راهکار و راه‌حل متفاوت.

به هر دلیلی که شعله پکیج روشن شود و آب درون مبدل گرم بشود ولی خارج نگردد و گرما راه خروج نداشته باشد هوای گرم محبوس شده در فضای پکیج باعث جوش آوردن دستگاه می‌شود.

اگر آب وارد شده درون مبدل به هر دلیلی وارد لوله‌ها یا شوفاژ نشود باعث جوش آوردن می‌شود و دستگاه شروع به صدای تق تق می‌کند.

هفت دلیل جوش آوردن پکیج ایران رادیاتور

۷ دلیل جوش آوردن پکیج ایران رادیاتور

  1. خرابی پمپ پکیج
  2. خرابی فلوسوئیچ
  3. رسوب زیاد مبدل‌ها
  4. خرابی شیر برقی یا شیر موتوری
  5. بالا بودن بیش از حد شعله بلند یا کوتاه
  6. خرابی کیت سرویس یا شیر سه طرفه
  7. باز نکردن شیر رفت و برگشت در حالت زمستانی پکیج

نکته مهم) اگر بر روی دستگاه ارور مشاهده کردید یا متوجه اختلال در روند کار پکیج شدید حتماً بررسی و رفع آن را به کارشناس بسپارید. هرگونه دستکاری و بررسی بدون دانش فنی احتمال آسیب زدن به پکیج، پمپ و دیگر قطعات را دارد.

خرابی کیت سرویس یا شیر سه طرفه

اگر درون شیر سه طرفه رسوب زیادی جمع شود و رسوب از فعالیت عقب و جلوی شیر سه طرفه جلوگیری کند، عدم حرکت سبب می‌شود تا آب داغ تماماً به یک مسیر برود و حرکت تک مسیره داشته باشد و دستگاه جوش آورد.

راه حل بررسی و بازدید توسط کارشناس و تعمیر براساس تشخیص

هفت دلیل جوش آوردن پکیج ایران رادیاتور

خرابی پمپ پکیج

این اتفاق در سری Eco و برخی مدل‌های M و L مشاهده می‌شود. چرخش آب در مدار گرمایش وظیفه پمپ است. هنگامی که پروانه درون پمپ از کار بیافتد یا به اصطلاح گیرپاج کند یا سیم پیچی درون پمپ خراب شود، عملکرد پکیج مختل شده و به سبب اختلال در کار پمپ، گردش آب هم با اشکال مواجه می‌شود.

راه حل بررسی و بازدید توسط کارشناس و تعمیر بر اساس تشخیص

بالا بودن بیش از حد شعله بلند یا کوتاه

شعله بلند مربوط به آب گرم مصرفی و شعله کوتاه مربوط به گرمایش رادیاتورهاست به هر دلیلی این شعله‌ها زیاد باشند باعث می‌شود تا آب زودتر از زمانی که باید وارد چرخه شود گرم شود و باعث جوش آوردن دستگاه شود.

راهکار تنظیم با گیج مخصوص توسط سرویس کار

هفت دلیل جوش آوردن پکیج ایران رادیاتور

خرابی شیر برقی یا شیر موتوری

وظیفه شیر برقی باز و بسته کردن مدار آب گرم و شوفاژ است. هنگامی که آب گرم را باز می‌کنید یکی از مسیرها توسط شیر موتوری بسته شده و مسیر دیگر که آب گرم مصرفی است باز می‌شود و به محض اینکه آب را ببندید مسیر را می‌بندد و مسیر جدیدی باز می‌شود که آب گرم وارد شوفاژها کند.

اگر شیر برقی به هر دلیلی روی یکی از مسیرها گیر کند در این حالت دستگاه در مسیر دیگر که آب گرم برای آن آماده شده دچار اختلال می‌شود و همین گرما و افزایش دما موجب جوش آوردن و تولید صدا در پکیج خواهد شد.

راه حل بررسی و بازدید توسط کارشناس و تعمیر بر اساس تشخیص

هفت دلیل جوش آوردن پکیج ایران رادیاتور

خرابی فلوسوئیچ یا فلورگلاتور

فلوسوئیچ قطعه مربوط به آب گرم مصرفی است. وظیفه آن کنترل و نظارت بر جریان آب است و آن را به برد گزارش می‌کند. اگر این قطعه به هر دلیلی گیر کند باعث جوش آوردن دستگاه می‌شود.

شما آب گرم لوله آشپزخانه را باز می‌کنید و بعد از شستن لیوان آن را می‌بندید. در صورتی که فلوسوئیچ معیوب باشد قطع شدن جریان آب را متوجه نمی‌شود و دستگاه خاموش نشده و شعله همچنان روشن است. شیر آب بسته است پس خروج آب از چرخه میسر نیست و آب درون مبدل ماندگار است، پس داغ شدن فضا حتمی است.

راه حل بررسی و بازدید توسط کارشناس و تعمیر براساس تشخیص

هفت دلیل جوش آوردن پکیج ایران رادیاتور

رسوب زیاد مبدل‌ها

مدار پکیج همواره باید شسته و رسوب زدایی گردد. یکی از متداول‌ترین دلایل خرابی قطعات، رسوب آب است. اگر هر کدام از مبدل‌ها رسوب داشته باشند چرخش آب در آنها به درستی انجام نمی‌شود و باعث آسیب به بلوک پکیج یا خود مبدل‌ها خواهد شد.

راه حل بررسی و بازدید توسط کارشناس و تعمیر بر اساس تشخیص

باز نکردن شیر رفت و برگشت در حالت زمستانی پکیج

متداول‌ترین و شایع‌ترین دلیل جوش آوردن پکیج مخصوصاً در شروع فصل سرما عدم توجه به باز بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژها به پکیج است. در تابستان کاربران، شیر رفت و برگشت را از روی رادیاتور یا داکت اسپلیت یا از زیر پکیج می‌بندند و به محض اینکه سرما شروع می‌شود، اولین کاری که می‌کنند پکیج را در حالت زمستانی روشن می‌کنند. بسته بودن مسیر رفت و برگشت مانع حرکت آب خواهد شد و آب گرم می‌خواهد وارد مدار شوفاژ شود اما مسیر بسته است، در این حالت حتما نتیجه را می‌دانید.

راه حل بررسی و بازدید توسط کارشناس و تعمیر بر اساس تشخیص

نمایندگی جنوب تهران نمایندگی غرب تهران نمایندگی شرق تهران نمایندگی شمال تهران
۰۹۱۲۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳ ۰۹۱۰۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳



بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *