هنگامی که تمامی رادیاتور یا فقط قسمت پایین آن سرد است احتمال انسداد یا وجود مانع وجود دارد که جریان آب گرم را به کل رادیاتور محدود می کند. معمولاً مقصر این مشکل خاص لجن، زباله، زنگ زدگی و سایر ذرات کثیفی است. با گذشت زمان، فلزی که لوله‌ها از آن ساخته شده‌اند می‌توانند شروع به تجزیه شدن کنند زیرا دائماً در معرض اکسیژن و آب هستند.

اکسیژن و آب باعث زنگ زدگی رادیاتور خواهد شد. آب سخت و رسوب آهک نیز می‌تواند دلیل دیگر این اتفاق باشد. یک انسداد کوچک می تواند خیلی سریع به یک انسداد بزرگ تبدیل شود. تنظیم نبودن شعله گاز پکیج هم یک دلیل فنی است که ممکن است رخ دهد.

علت سرد شدن رادیاتور - چرا پایین رادیاتور سرد است؟

علت سرد شدن رادیاتور چیست؟

  • اختلال در چرخش مناسب آب
  • تنظیم نبودن شعله گاز پکیج
  • انسداد در رادیاتور یا مدار گرمایش

یکی از ایرادات متداول پکیج ایران رادیاتور در فصل زمستان که یکی از عمده موارد اعزام کارشناس است سرد شدن قسمتی یا تمامی رادیاتور هاست. شاید در نگاه اول حل کردن آسان ساده باشد و اگر کمی دانش فنی داشته باشید و یا همیشه دست به آچار باشید حتی اقداماتی برای رفع آن کرده باشید. اما دست نگه دارید! این مشکل چندین دلیل دارد و هر کدام از دلایل مدل و نحوه رفع آن کاملا متفاوت است.

اختلال در چرخش مناسب آب

به طور کلی، رادیاتوری که در بالا گرم است، اما در پایین سرد است، نشان می‌دهد که آب گرم می‌تواند به داخل رادیاتور جریان یابد اما جایی در وسط گیر کرده است. هر چیزی می‌تواند باعث این اختلال باشد. سختی بالا آب، رسوب، فشار کم آب ورودی به پکیج از جمله مواردی است که می‌تواند سبب‌ساز باشد. اگر فشار آب ورودی به پکیج مناسب است بهتر است مابقی کار را به تکنسین فنی بسپارید. رسوب‌گیری یا رفع مشکل سختی آب یا هر دلیل دیگری را تکنسین فنی به‌راحتی و در کمترین زمان برطرف می‌کند.

علت سرد شدن رادیاتور - چرا پایین رادیاتور سرد است؟

تنظیم نبودن شعله گاز پکیج

هنگامی که گرما و شعله بیش‌ازحد به زیر مبدل داده شود مبدل نیز آب را سریعا گرم می‌کند و وارد مدار گرمایش رادیاتورها می‌‎کند در چنین شرایطی سنسور وارد عمل می‌شود و قبل از اینکه گرما به اندازه کافی در رادیاتورها بچرخد خاموش خواهد شد. در چنین شرایطی عموما رادیاتورهایی که به پکیج نزدیک‌تر هستند گرما بیشتری نسبت به رادیاتورهای دورتر از پکیج دارند.

انسداد در رادیاتور یا مدار گرمایش

وجود آشغال، رسوب، جرم، فلزات جداشده از بدنه و… در قسمت برگشت و نداشتن راه خروجی در یک رادیاتور یا در چندین رادیاتور می‌تواند از دیگر دلایل سردی رادیاتور های باشد.

راهکار رفع سردی رادیاتور در زمستان

اولین راه‌حل که منطقی‌ترین آن است سپردن کار به کاردان در همان ابتدا فصل برای تنظیم حالت زمستانه است. اگر این کار را انجام نداده‌اید بهتر است همین الان اقدام کنید قبل از آنکه دست به آچار شوید و اقدامی کنید حتماً با شماره ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳ تماس بگیرید.

نمایندگی جنوب تهران نمایندگی غرب تهران نمایندگی شرق تهران نمایندگی شمال تهران
۰۹۱۲۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳ ۰۹۱۰۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *