به احتمال زیاد در نامناسب‌ترین زمان ممکن متوجه نشتی پکیج ایران رادیاتور شده‌اید! آب چکه چکه بر روی زمین می‌ریزد و یا احتمالاً تا این لحظه گودال کوچک هم ایجاد شده‌باشد. آرامش خود را حفظ کنید، ممکن است با بررسی مواردی که در ادامه بیان کردیم و مطالعه راهکارها به سرعت و حتی رایگان نشتی را برطرف کنید. در این لحظه دو راه حل پیش رو دارید:

  • راه حل اول این است که سریعاً از کارشناس فنی کمک بگیرید.
  • راه حل دوم بررسی موارد گفته شده و تلاش برای رفع آن. انتخاب با خودتان است.

◀ 📞 کلیک کنید تا تماس بگیرید▶

نکته مهم اگر دانش فنی و تجهیزات کافی ندارید، بهتر است دست به کار نشوید و قبل از اینکه اوضاع را وخیم‌تر کنید و مشکل حادتر شود، تکنسین فنی آن را رفع کند.

علت و دلیل نشتی آب در پکیج ایران رادیاتور

علت و دلیل نشتی آب در پکیج ایران رادیاتور

  • خوردگی اتصالات
  • فشار زیاد
  • خرابی مبدل حرارتی
  • نشتی از قطعات بلوک داخلی پکیج
  • سست شدن مفاصل اتصالات
  • نشتی شیر اطمینان یا لوله سرریز

 

علت و دلیل نشتی آب در پکیج ایران رادیاتور

خوردگی اتصالات

پکیج برای همیشه ساخته نشده است. اورینگ و واشرهای پکیج به هر دلیل در مرور زمان خشک شوند یا خراب بشوند نمی‌توانند مانع نشتی شوند. در بیشتر موارد لوله‌هایی که در زیر پکیج هستند عامل نشتی می‌شوند. خوردگی اتصالات در مرور زمان یا بد نصب شدن لوله می‌تواند دلیل خرابی باشد.

در پکیج‌های قدیمی آب و رسوب زباله‌های فلزی، باعث خوردگی لوله‌های مسی خواهد شد.

راه حل تعویض دستگاه با بررسی کارشناس است.

در پکیج‌های جدید که از عمر آنها مدت زیادی نگذشته احتمال زیاد مشکل در نصب است، اما نمی‌توان قطعی گفت.

راه حل بررسی کارشناس خبره برای رفع مورد است.

علت و دلیل نشتی آب در پکیج ایران رادیاتور
علت و دلیل نشتی آب در پکیج ایران رادیاتور

فشار زیاد در پکیج

بازه طبیعی و قابل تحمل فشار برای پکیج چیزی بین ۱ تا یک و نیم است و افزایش فشار بیش از مقدار گفته شده باعث ایجاد فشار زیاد بر قطعات و اتصالات می‌شود. استفاده بیش از حد از آب دلیل این اتفاق می‌تواند باشد.

راه حل به کمک شیر تخلیه، فشار را دستی تنظیم کنید.

علت و دلیل نشتی آب در پکیج ایران رادیاتور

خرابی مبدل حرارتی

مبدل حرارتی گران‌ترین قطعه در پکیج است و یکی از بدترین اتفاقات را می‌توان خرابی و معیوب شدن مبدل حرارتی دانست. این قطعه در مرور زمان می‌تواند دچار آسیب دیدگی شود یا ترک بخورد. تشخیص اینکه آیا مبدل حرارتی دچار مشکل شده است یا خیر از عهده شما خارج است مگر اینکه یک کارشناس باشید!

◀ 📞 کلیک کنید تا تماس بگیرید▶

علت و دلیل نشتی آب در پکیج ایران رادیاتور

نشتی از قطعات بلوک داخلی پکیج

در اثر استفاده و مرور زمان و به دلیل استهلاک زیاد پکیج ممکن است درزگیرها و یا پمپ دچار خوردگی شوند و عملکرد آن مختل شود. در صورت خرابی قطعات درونی مانند پمپ، آن قطعه به یک قربانی تبدیل می‌شود که سریعا باید تعویض یا تعمیر شود. اگر سرعت چکه کردن آب زیاد است حتماً این قطعات دچار آسیب شده که تعمیر آن اصلاً کار شما نیست. پس بهترین کار تماس با شماره زیر است.

◀ 📞 کلیک کنید تا تماس بگیرید▶

سست شدن مفاصل اتصالات

گاهی اوقات مفصل اتصالات به دلیل انبساط مکرر آب هنگام گرم شدن و انقباض در هنگام خنک شدن سست می‌شود. فرسودگی، پارگی، در رفتگی و سستی لولاها و بست‌ها محتمل است و با ابزار مخصوص باید هر مفصل را به خوبی سفت و محکم کرد.

این احتمال ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین دلیل است که توسط کاربر ناوارد هم امکان چک و بررسی دارد.

راه حل سفت کردن مفاصل و اتصالات با کمک ابزار مخصوص هر بخش.

نشتی شیر اطمینان یا لوله سرریز

یک لوله سرریز از مخزن ذخیره آب به بیرون هدایت می‌شود که به آن شیر اطمینان پکیج گفته می‌شود. هنگامی که لوله سرریز چکه می‌کند احتمال زیاد شیر شناور دچار مشکل شده است که بسیار شایع و متداول است. خرابی شیر اطمینان اینگونه است که به جای عمل کردن بر روی ۳ بار زودتر اینکار را انجام می‌دهد. مشابه و نمونه این شیر در مخازن توالت و مخازن انبساط یافت می‌شود.

شیر شناور قطعه‌ای است که سطح آب را کنترل می‌کند و از یک بازوی فلزی یا پلاستیکی و یک توپ پلاستیکی در انتهای آن تشکیل شده است که بر روی سطح آب است. اگر دریچه یا توپ سوراخ شود چکه آب شروع می‌شود.

راه حل منبع را ببندید، مخزن را تخلیه کنید و شیر شناور را تعویض کنید. اگر دانش فنی ندارید یا این کار برای‌تان سخت است با شماره زیر تماس بگیرید.

◀ 📞 کلیک کنید تا تماس بگیرید▶

نمایندگی جنوب تهران نمایندگی غرب تهران نمایندگی شرق تهران نمایندگی شمال تهران
۰۹۱۲۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳ ۰۹۱۰۵۵۴۶۳۶۸ ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *