خطای E41 در سری ال پکیج که شامل مدل‌های L24FF، L28FF و L36FF است، رخ می‌دهد. در سری L شاهد دو مبدل حرارتی هستیم که یکی از آنها مبدل اصلی است که وظیفه آن تامین آبگرم در دمای تعیین شده در مدار گرمایش رادیاتورها است و مبدل دیگر که مبدل ثانویه شهرت دارد، مربوط به تامین آب گرم مصرفی در دمای مشخص شده است.

علت ارور E41 در پکیج ایران رادیاتور چیست؟

علت ارور E41 در پکیج ایران رادیاتور چیست؟

خرابی ترمیستور آب گرم مصرفی علت نمایش E41 در نمایشگر پکیج است و تنها اروری است که دستگاه در عین داشتن مشکل، باز هم به کار خود ادامه می‌دهد. در واقع این ارور موجب قطع شدن عملکرد دستگاه نخواهد شد اما در صورت بروز این مشکل و عدم مرتفع کردن آسیب جدی به مبدل یا برنر وارد خواهد شد.

علت سرد یا گرم شدن آب گرم مصرفی در سری L پکیج ایران رادیاتور چیست؟

شماره تماس نمایندگی ایران رادیاتور در تهران ۰۹۱۲۴۳۵۵۵۰۳

علت سرد یا گرم شدن آب گرم مصرفی در سری L پکیج ایران رادیاتور چیست؟

وظیفه ترمیستور تنظیم درجه حرارت آب در هنگام ورود به لوله‌های آب گرم مصرفی است. در صورت خرابی، آب در دمای کمتر یا بیشتر از مقدار تعیین و تعریف شده وارد لوله می‌شود.

به مثال دقت کنید. تصور کنید، سرویس کار دما آب گرم را برروی ۵۰ درجه تنظیم کرده است. بعد از خرابی ترمیستور شما آبی سردتر (مثلاً ۳۰ درجه) یا آبی گرمتر (مثلاً ۷۰ درجه) را حس می‌کنید. این اتفاق بزنگاه مهمی است و اگر نادیده گرفته شود مبدل یا برنر پکیج در اثر کارکرد طولانی مدت در حالت شعله بلند آسیب جدی خواهد دید!

علت ارور E41 در پکیج ایران رادیاتور چیست؟

آیا با ریست کردن مشکل حل می‌شود؟

خیر! ریست کردن هیچ فایده‌ای ندارد. زیرا قطعه از نظر فنی و سخت‌افزاری آسیب دیده است و مشکلی در عملکرد برد نیست که با ریست برطرف شود. توجه داشته باشید که در حالت زمستانه و تابستانی احتمال خرابی وجود دارد.

هزینه رفع ارور E41 چقدر است؟

هزینه تعویض قطعه و تنظیماتی که توسط سرویس کار انجام می‌شود، اصلاً هزینه زیادی ندارد. پس لطفاً به محض مواجه شدن با تغییر دمای آب گرم لوله‌ها با سرویس کار تماس بگیرید تا از خرابی قطعات مهم و هزینه بردار جلوگیری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *